- Remove this product from my favorites
- Add this product to my favorites
HECL V / 2 2010
History of education & children’s literature
V / 2 2010
Half-yearly journal / Rivista semestrale
riviste
History of education & children’s literature
V / 2 2010
Half-yearly journal / Rivista semestrale
riviste
7 Abstracts
Essays and Researches/Saggi e Ricerche
17 Agustín Escolano Benito, Sherlock Holmes goes to school. Ethnohistory of the school and educational heritage; 33 Chinzorig Batnasan, Tutors and textbooks of the Mongolian aristocratic children in the early Yüan Dynasty: the case of Prince Chen-chin; 61 Roberto Sani, The Society of Jesus and the missionary experience of Father Matteo Ricci in China between reformatio ecclesiae and inculturalisation of the Gospel; 93 Anna Ascenzi, Letteratura ed esperienza magistrale femminile nell’Italia di fine Ottocento. La costruzione di una difficile identità in Scuola Normale Femminile di Matilde Serao (1885); 137 Piergiovanni Genovesi, The army as «the real school of the Nation». The “martial aspect” of popular education in the Italian post-unitary period; 149 Luisa Lombardi, Il metodo visivo in Italia. Le proiezioni luminose nella scuola elementare italiana (1908-1930); 173 Branko Šuštar, The teacher as a punisher? School sanctions in Slovenia in educational theory and practice before and after World War I; 183 Elemér Kelemen, Brief history of the administration of education in Hungary; 199 Geert Thyssen, Frederik Herman, Walter Kusters, Sarah Van Ruyskensvelde, Marc Depaepe, From popular to unpopular education? The open-air school(s) of «Pont-Rouge», Roubaix (1921-1978); 229 Sarah Van Ruyskensvelde, Education and occupation. An introduction to Catholic secondary education in Belgium during World War II; 247 Miguel Beas Miranda, Erika González García, Cosmopolitan citizenship in Spanish textbooks on education for citizenship; 273 Michel Ostenc, La notion de temps entre le merveilleux, l’horreur et l’aventure dans la littérature française pour l’enfance (2007-2010)
Sources and Documents/Fonti e Documenti
291 Robert L. Hampel, Theory, practice and rhetoric: Joseph Schwab’s vision of the Ph.D. in administration; 301 Alberto Barausse, Dal Regno di Sardegna al Regno d’Italia. Continuità e discontinuità nelle politiche del libro scolastico – Parte seconda: appendice documentaria; 339 Anna Ascenzi, «Per impedire l’intrusione nell’istruzione nazionale del seme di mala scienza e di mali costumi». La relazione di Luigi Gabriele Pessina sull’esame dei libri di testo (1881);
Critical Reviews and Bibliography/Rassegne critiche, Discussioni, Recensioni e Bibliografia
Critical Reviews / Rassegne critiche
387 Luigiaurelio Pomante, The researches on the history of University and higher education in Italy. A critical appraisal of the last twenty years; 419 Gianfranco Tortorelli, Rileggendo le Memorie di un editore di Gaspero Barbèra. Appunti su un’autobiografia educativa
Forum / Discussioni
453 Pierluigi Feliciati, Federico Valacchi, To be or to appear? The hidden archives in the digital age
Notices / Recensioni
Scientific News and Activities of Research Centres/Cronache scientifiche e attività degli istituti di ricerca
477 Cathy Bao Bean, The Society for Values in Higher Education (SVHE). A personal and professional odyssey; 489 Juri Meda, Musei della scuola e dell’ educazione. Ipotesi progettuale per una sistematizzazione delle iniziative di raccolta, conservazione e valorizzazione dei beni culturali delle scuole
503 International Referees’ Committee (2010)
Nessuna recensione per il momento.